fredag 8. februar 2013

Februar


Vi er nå godt i gang med årets andre måned. Hvis jeg får det som jeg vil, så er det fortsatt mye snø og stabilt, kaldt vintervær. Min mor var ikke noe glad i februar - hun syntes det var misforhold mellom lys og temperatur. Sola går stadig høyere på himmelen og dagene blir merkbart lengre. Likevel kan temperaturene fortsatt krype under 10 kuldegrader.

Jeg, derimot, er er veldig glad i februar av de samme grunnene.  Det er fortsatt vinter, men samtidig merker vi at det går mot vår. Dagene blir lengre og det er godt både med lysere morgener og ettermiddager. Februar er måneden for de gode vinteropplevelsene. Det er måneden for skiturer med kakao og niste i sekken og gjerne et koselig bål. Når sola skinner fra en knallblå himmel over snødekt landskap, så er det fantastisk flott! Faktisk begynner sola å varme litt også selv om det fortsatt kan være beinkaldt på natta.

Jeg er veldig glad i å tenne stearinlys, og i februar brenner jeg lys som en gal før ettermiddagene blir for lyse.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nå trenger dere ikke å være bruker for å kommentere, hyggelig hvis noen har kommentarer!