søndag 2. juni 2013

Det er sommer!

Endelig, vil mange si. Mange lever og ånder for denne årstiden. Jeg også liker sommeren veldig godt, selv om mange tror at jeg bare vil ha vinter og snø hele tida. Tenk så kjedelig det hadde vært, da! Like kjedelig som å ha sommer hele tida.

Så dagens store avsløring får bli: jeg elsker sol og varme! Jeg synes det er helt nydelig å ligge i sola med musikk på øret og kjenne at sola vamer meg tvers gjennom og ut på andre sida. Jeg synes det er deilig med dager som er så varme at skyggen er det eneste holdbare stedet å være. Jeg liker også sommerregn - deilig varmt regn som kommer ned i store dråper og for ikke å glemme den herlige lufta etter et regnskyll når alt lukter rent og friskt. Jeg er godt over gjennomsnittet glad i tordenvær. Jeg nikoser meg når jeg våkner tidlig-tidlig på morgenen av fjerntorden og hører suset av regnet som nærmer seg, og jeg er kjempefascinert av lyn som flerrer over himmelen mens tordenskrallet følger hakk i hæl. Jeg liker sommertåka på Helgelandskysten som pakker inn alt, den trenger bare ikke å komme inn hver dag... Jeg liker varme, mørke seinsommerkvelder hvor man kan sitte ute uten pledd og varme klær med levende lys på bordet. Faktisk savner jeg mørketida om vinteren mer enn jeg savner midnattsola om sommeren.

Det beste med forsommeren er at hele sommeren ligger ubrukt foran meg, det beste med seinsommerene er de før nevnte mørke, varme kveldene og at det faktisk nærmer seg høsten igjen. Jeg er muligens den eneste som gleder meg over solsnu på sommeren...

Men nå er vi helt i starten av årets sommer, og jeg håper den blir fylt av sol, varme, jordbær, regn, rømmegrøt, grilling, tordenvær, soling og is!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nå trenger dere ikke å være bruker for å kommentere, hyggelig hvis noen har kommentarer!