tirsdag 3. september 2013

September

Vi har kommet til det som offisielt er første høstmåned - endelig! Og som april kan være ustabil og ha innslag av vinter, så er ofte september like ustabil med innslag av sommer. Mer enn én gang har jeg gått på en smell og kommet hjem med lysende rød nese etter en dag ute i sola. Men like ofte går man ut i sola, litt for lettkledd, og kommer blåfrossen hjem igjen.

Noe av det beste med september er den klare og friske lufta, og selv om det er deilig med litt varme så liker jeg at det begynner å bli litt kjøligere. Det som er så fint med september er at jeg liker i grunnen all slags vær. Sol, skyer, regn, tåke, vind og vindstille, alt er like bra høstvær. I løpet av denne måneden blir også naturen omdannet til et skikkelig fyrverkeri. Det blir ofte mye fotografering, for å si det sånn!

Kveldene begynner å bli mørkere, og vi kan begynne å kose oss med levende lys. Jeg har allerede starta sesongen og gleder meg til høstkvelder utover med levende lys, te eller kakao og etterhvert litt fyr i ovnen. I det hele tatt:  nå gleder jeg meg skikkelig!

Til slutt vil jeg bare gjenta en liten komando fra tidligere: det blir tidligere og tidligere mørkt, ingen av oss er selvlysende så husk refleks!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nå trenger dere ikke å være bruker for å kommentere, hyggelig hvis noen har kommentarer!