fredag 25. oktober 2013

Helg!

Det er fredag og endelig helg, har jeg skjønt. Misforstå meg ikke, jeg liker helg jeg også! Når vekkeklokka står der og hyler og skriker så altfor tidlig i ukedagene (som om helga ikke er en del av uka...), så gleder jeg meg veldig til det blir helg. Da skal jeg sove uten å ha på klokke - tror jeg... Sannheten er jo den at klokka altfor ofte står og hyler og skriker lørdag og søndag også.

Det er i alle fall sånn her i huset at helgene fort fylles opp med gjøremål. Akkurat denne høsten har vært latterlig travel i så måte. I utgangspunktet skulle de skje noe alle helgene unntatt i de to høstferiehelgene, fra 1. august og helt til jul. Alt har vært koselige og morsomme ting, og jeg nyter litt at jeg faktisk kan velge å finne på noe i helgene. I mange år har jeg jobbet annenhver lørdag og har måttet gi avkall på mye morsomt fordi jeg skulle på jobb. Det å slippe å jobbe lørdager var faktisk et viktig kriterium da jeg byttet jobb. (Dere kan jo bare forestille dere hva jeg mener om søndagsåpne butikker...)

Lite er likevel så deilig som fullstendig planløse helger. Det er deilig å kunne finne på noe på sparket, eller rett og slett la være å gjøre noe som helst hvis det er behovet. Det beste av alt er å få en planløs helg, sånn helt plutselig! Da koser jeg meg skikkelig!

Jeg ønsker dere alle ei fin helg, enten det er med eller uten gjøremål!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nå trenger dere ikke å være bruker for å kommentere, hyggelig hvis noen har kommentarer!