torsdag 20. mars 2014

Gærne mennesker!

Sånn stort sett lar jeg folk pusle med sitt uten å bry meg så mye om det. Vi er alle forskjellige. Noen liker å gjøre ting sånn mens andre foretrekker det på den måten. Hvis jeg synes noen har litt rare vaner så regner jeg med at de nok synes jeg er minst like snål. Noen ganger må jeg innrømme at jeg hever øyenbrynet og ler litt for meg selv, og bare en sjelden gang blir jeg direkte flau på andres vegne. Det skjedde i dag.

Jeg leste nemlig en artikkel som het Mitt barn skal ha Coca-Cola til lunsj. Den dere bare lese. Jo lengre ned i artikkelen jeg kom, jo høyere og lengre lo jeg. Jeg er også fortsatt litt støl i nakkemusklene etter all hoderistingen.

Noen hevder at man egentlig burde ha et eller annet kurs for å bli foreldre. Det har jeg alltid tenkt er en tullete tanke, folk har da født og oppdratt barn til alle tider! Men etter å ha lest den artikkelen må jeg si at den tanken ramla innom hodet mitt også. Det er virkelig ikke alle som burde ha barn.

Enkelte av historiene er tragikomiske, de handler om foreldre som ikke skjønner at i en barnehage med 50 unger, så kan ikke deres barn få særforpleining. Litt mer tragisk enn komisk blir det når man skjønner at det faktisk finnes foreldre som serverer sin småbarn McDonald's-mat og brus til hverdags. Tragisk uten et snev av komikk blir det når du ser at noen mennesker kan finne på å sende sine syke barn i barnehagen sammen med en eske Paracet. Da mener jeg man akkurat tråkket godt over grensa til barnemishandling!

Jeg kjenner en del lærere. En av dem ruslet bortover korridoren på skolen hvor han jobbet sammen med en kollega. På veien passerte de to vaskedamer (Jada! Kjønnsdiskriminerende uttrykk, jeg vet...) som snakket sammen. I det de passerte renholdsarbeiderne, sa den ene til den andre: "jeg gleder meg så til yngstemann skal begynne på skolen sånn at han kan lære litt folkeskikk!" Min venns kollega nærmest klynget den stakkars dama opp mot veggen før hun sa nokså bryskt: "Det sørger DU for å lære ham FØR han kommer hit!"



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nå trenger dere ikke å være bruker for å kommentere, hyggelig hvis noen har kommentarer!