lørdag 1. mars 2014

Vår?

I dag er det vår, i alle fall hvis man tror at mars er den første vårmåneden. Bare for å markere, så har det i dag lavet ned med snø. Bakken, som var blitt helt bar, er nå i ferd med å bli hvit igjen. Og som vanlig er det mange skuffede sjeler på grunn av det.

Vinteren så langt har ikke vært helt etter min smak. Det tok lang tid før det kom noe snø i det hele tatt. Allerede før den hadde kommet ferdig, begynte den å dra igjen. I slutten av februar var den så godt som borte, og da har nok mange sett for seg at nå er det bare straka vegen til vår og sommer. Men sånn fungerer det jo ikke. Jeg har vel nevnt det før, men jeg tenker heller på mars som den siste vintermåneden. Det er i grunnen ganske smart. Da slipper jeg nemlig å bli overraska når snøen laver ned. Et år kom til og med snøen og la seg for vinteren 2. mars. Det ble en kort men veldig fin vinter med masse fint skiføre i flott solskinn.

Så til dere som lengter etter våren: den kommer i år også, men ikke begynn å vent på den riktig ennå. Så kan dere spare dere selv for masse frustrasjon og ergrelse.

Jeg legger ved tre bilder som alle er tatt i mars, for å understreke hvor variabel denne måneden kan være.









2 kommentarer:

  1. I 1998 snødde det 40 cm natt til første april og den ble liggende nesten hele den måneden - så du har helt rett, ikke tro at det er vår enda.

    SvarSlett
  2. Det husker jeg! Vi skulle på besøk, og vi valgte tog i stedet for bil med tanke på alle som trodde våren hadde kommet for godt og derfor hadde lagt om til sommerdekk... ;-)

    Særlig de som ikke er så glad i vinter og snø hadde gjort livet så mye enklere for seg selv om de ikke i fullt alvor trodde at mars = vår!

    SvarSlett

Nå trenger dere ikke å være bruker for å kommentere, hyggelig hvis noen har kommentarer!