søndag 27. mars 2016

Påskeferie på hell...

Påsken nærmer seg slutten for i år. Det har vært en veldig fin påske med alle "barna" hjemme, koselig kafétreff med ei niese og like koselig besøk. Vi har sett britisk krim på TV, og vi har løst påskenøtter. Så langt har vi ikke vunnet DAB-radio... Første delen av ferien gikk deilig sakte mens helligdagene har gått litt for fort.

Naboene var borte noen dager, og dermed var katta deres og jeg bestiser igjen. Hun er ganske sær... Når de er borte og jeg er sjef over mattilgangen, da er hun såå glad for å se meg. Det skal koses, kløs og klappes, og hun maler som en gal. Med en gang husets folk svinger inn innkjørselen, enser hun meg ikke. Og skulle hun se meg, så går hun demonstrativt en liten omvei.

Våren kom på ordentlig i løpet av denne uka, illustrert ved de neste tre bildene:

Lørdag før palmesøndag

Onsdag

1. påskedag
Da jeg var lita, trodde jeg at hønene verpa gule egg til påske. Hvordan kunne vi ellers få så fine, gule egg til frokosten 1. påskedag? Da jeg ble litt eldre fikk jeg vite "sannheten", men de gule egga tok jeg med inn i min familie. Etter frokost i dag våga far og datter seg avgårde til kirka i ruskeværet. Værmessig starta påska veldig bra, men det fine været har gitt seg litt.


Vi fikk dratt på båltur til fjæra. Vi rigga oss til med stoler og ved klart til tenning av bål, og så kom regnet. Så da pakka vi sammen, dro hjem og grilla pølsene under grillen i steikeovnen. Brusen drakk vi i turkoppene, og til dessert ble det Kvikk Lunsj.


I overmorgen er det hverdag igjen - litt godt det også. Nå kommer det til å rase avgårde fram mot sommeren, og plutselig er det jul igjen...

Ha ei super uke! :-)

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Takk!

      Datra mi og jeg kikka på dem og var enige om at det har vært supert påskevær i år. Det starta med en god del snø som forsvant nesten helt i løpet av uka :-)

      Slett

Nå trenger dere ikke å være bruker for å kommentere, hyggelig hvis noen har kommentarer!